Estimat tió: Aquest Nadal no vull regals, ni llaminadures, ni fruits secs...






Estimat tió:

Aquest any no vull que em caguis res per Nadal. Et posaré al teu costat una mandarina cada dia, et seguiré acaronant aquest nasset vermell els dies de fred i, de tant en tant, et donaré un tros de xocolata, com quan era peti, sabent que estarà al mateix lloc al dia següent. 

M'asseuré al teu costat i et seguiré cantant la teva cançó, fins i tot quan encara faltin dies pel cop de bastó.

Aquest Nadal no vull regals, ni llaminadures, ni fruits secs... 
Aquest Nadal vull que em portis una mica d'oblit, perquè no tingui tan presents les escenes de violència del dia 1 d'octubre. 

Vull que em portis moltes ganes, de seguir estimant la meva terra, la família, la meva llengua i la llibertat. Que em portis la força necessària per seguir caminant enmig d'insults, repressió i menyspreu. Porta'm també una mica de sinceritat, unes gotetes sempre va bé que ens ruixin. 

Desitjo que em portis llibertat, molta, però per mi la que sobri. Principalment pels Jordi's, pels nostres representants polítics a la presó i a l'exili. I també per la meva gent, que es la que remou tot un munt de sentiments i dignitat. Porta'm el color groc, perquè pugui guarnir la meva llar de democràcia i desig. Porta'm un crit, per poder deixar-ho anar tot.

No cal que em portis il·lusió, ja que d’aquesta me'n sobra i mai ningú me la farà perdre. No em portis respecte, ja que puc dir ben alt que respecto a aquell que no pensa com jo. No em portis orgull, perquè després de tot, no l'he perdut. 

Estic tan orgullós de Catalunya i de la meva gent, que faria falta imposar molts articles alhora per desconfiar d'ells i deixar de caminar.

Estimat tió, de ben segur que aquest any m'entendràs. No et deixo de cantó, seguiràs aquest Nadal a la meva llar.

Ho faig per democràcia i per la llibertat.
Fes mes que mai que aquests desitjos es facin realitat i omple el meu cor de franges grogues i vermelles, que l'estrella ja la porto sempre jo.


Miquel Ros Busquets


Comentarios

Entradas populares de este blog

Reflexiones de Mario Benedetti.( Sabios consejos de un hombre sabio) Si estás cerca (arriba o abajo) de los 60, tómate unos 10 minutos y léelo

El yugo y las flechas de la derecha

La lengua catalana