18 de juny de 2006: El referèndum oblidat
Aquest 18 de juny fa vint anys que el poble català va aprovar l’Estatut. La seva voluntat seria alterada quatre anys després per un Tribunal Constitucional que va considerar que la seva visió esbiaixada podia prevaldre per damunt d’una decisió democràtica de la ciutadania. Els partits espanyolistes, PP, Vox, i els ja desapareguts Ciutadans, mai no van acceptar de bon grat el resultat d’aquell referèndum; de fet, el PP va desfermar una campanya agressiva i demagògica contra l’Estatut. Avui, alguns partits independentistes prefereixen mirar cap a una altra banda si se’ls hi pregunta si aquell 18 de juny el poble català va exercir el seu dret a decidir. I els socialistes no es mouen amb gaire comoditat davant un episodi en el que el president Maragall, Esquerra i Iniciativa els van fer anar més lluny d’on volien acabar. En resum, ens trobem davant un aniversari que molts prefereixen oblidar. Parlament, Congrés i Senat Va costar molt arribar fins aquell referèndum. El proj...