La República Catalana i el seu Govern
Catalunya és la tomba de les restes de
l’imperi espanyol que, volent sobreviure, afirma ser un Estat democràtic de
dret que manté relacions normals amb les democràcies del seu entorn europeu.
No obstant això, és incapaç de comportar-se
com a tal, sinó com un grapat d’incompetents
i malfactors.
Les seves malifetes poden ser de llarg abast,
com el saqueig de la guardiola de les pensions (aquesta sí que serà herència
pel govern posterior), o directes o immediates, com el desastre de l’AP-6.
Però en els dos casos, els factors són els
mateixos: lladronici i ineptitud.
Com sempre en aquests casos, en el moment del
desastre, el ministre estava amb els toros, al futbol o a algun spa, fent
l’únic que saben fer: res.
I per descomptat, el resultat és el mateix.
Aquí no dimiteix ningú, per ruïnosa i dolenta que sigui la seva gestió.
Al contrari, com pitjor sigui aquesta, i més
immoral, més s’ascendeix al responsable. Aquí està per provar-ho, el president
M punt Rajoy, acusat de cobrar sobresous en B i a qui, com al responsable del
desastre de l’AP-6, mai se li ha passat pel cap dimitir.
Quan toca a Catalunya, Espanya tampoc és un
Estat de dret, però no només per convertir-se en un Estat de desfet, sinó per
vestir-se ella mateixa de tirania.
Els corruptes i inútils que espolien a Espanya es converteixen en dèspotes arbitraris quan miren cap amunt.
Des del 27 d’octubre de 2017, Catalunya és una
República independent per voluntat majoritària del seu parlament legítim.
Una intervenció desaforada i il·legal de
l’Estat va crear una situació excepcional de fet, com el president del govern
català a l’exili, el vicepresident a la presó, el govern destituït, el
Parlament clausurat, tot això pendent al mateix temps de unes eleccions el 21
de desembre passat, que havien d’aclarir el futur de Catalunya.
El resultat d’aquestes va ser un nou triomf
del govern legítim de la Generalitat i la repetició de la majoria parlamentaria
absoluta independentista:
¿A què espera el govern per reconèixer aquest
resultat, reposar els exiliats i engarjolats als seus llocs, a la majoria
parlamentaria al seu i permetre que el Parlament continuï amb la seva tasca,
interrompuda arran del cop d’Estat del bloc del 155 (PP, PSOE, Cs)?
Òbviament a que els jutges, moguts per la fiscalia, que compleix ordres del propi
govern, li facin la feina bruta, impedeixin que els càrrecs
electres ocupin els càrrecs per als quals han estat escollits i prestin una
disfressa jurídica a la pura arbitrarietat i tirania d’un govern de malfactors
que usurpa les institucions de Catalunya i boicoteja el seu funcionament com a
Estat democràtic de dret, cosa que ell no és.
En aquesta situació d’arbitrarietat, despotisme, indeguda ingerència judicial, il·legalitat
de fet i sabotatge espanyol de les institucions catalanes reina la més
absoluta inseguretat jurídica i l’atropellament dels drets dels ciutadans.
Tant és així que fins i tot Arrimadas creu
que pot arribar a la presidència de la Generalitat, que les urnes no li han
donat, passant per damunt de l’exili i la presó dels seus adversaris.
L'únic inconvenient per als plans espanyols
d'aniquilar l’independentisme català a través de l'abús i la força és que aquest ha guanyat
les eleccions que els mateixos espanyols van convocar en condicions d'irritant
desigualtat al seu favor i en contra dels catalans.
Toca, doncs, al president i vicepresident
legítims de la Generalitat compondre el govern que va ser il·legalment deposat
el 27 d'octubre i reposat per voluntat popular el 21 de desembre.
Com es disposi a organitzar política i
judicialment aquesta restitució el bloc del 155 és assumpte que el mateix haurà
d'emprendre i és d'esperar que ho faci amb una mica més d'eficàcia de la que
mostra en la gestió del trànsit, encara menys de la que té per saquejar l'erari
.
Els candidats electes, Puigdemont, Junqueras,
etc., han de prendre possessió dels seus càrrecs, juntament amb la resta del
govern legítim de la Generalitat el proper 17 de gener sense més trampes ni
dilacions.
Els processos penals oberts per uns jutges
complaents amb la tirania del PP per tal de muntar una causa política general
contra l'independentisme s'han d'arxivar.
El conflicte s'ha de resoldre en l'únic àmbit en què
es va plantejar per la part catalana, el de la negociació
política i l'acord i del que s'ha desviat pel caràcter marcadament franquista
dels governants i els jutges que els secunden.
Mentre el govern espanyol troba una via per
sortir del forat dictatorial en què s'ha ficat amb ajuda dels irresponsables
del PSOE i Cs, els catalans faran bé de remenar totes les possibilitats que
condueixin al restabliment de la legítima Generalitat.
I en posar en pràctica les que millor garanteixin la
independència i seguretat de la República Catalana.
Inclosa una mesura de resistència davant de
la tirania consistent en no acceptar les condicions humiliants i il·legals que
dicti l’eixanguer de governants i jutges a l'empara de l'155.
La majoria absoluta del Parlament podria negar-se a
constituir-se en condicions abusives i il·legals i practicar el que es coneix
com la "retirada a l’Aventino": els diputats
independentistes es reunirien en una altra part, fins i tot fora de territori
espanyol, en un parlament legítim de Catalunya, i deixarien la senyora
Arrimadas, al senyor Iceta i al senyor Albiol reduïts al que són: una tertúlia
televisiva espanyola.
Ramon
Cotarelo
Comentarios
Publicar un comentario