PONÈNCIA DE FULL DE RUTA 2018-2019 cap a la Republica
1 Introducció ......................................................................................................
2
2 Els valors de la causa independentista............................................................
2
3 Antecedents ....................................................................................................
4
4 Objectius estratègics........................................................................................
5
5 Línies d’actuació estratègica............................................................................
7
5.1 El camí social................................................................................................
8
La
mobilització ciutadana.........................................................................
8
L’apoderament i el lideratge de la ciutadania..........................................
8
La majoria social.....................................................................................
9
L’enfortiment de l’Assemblea Nacional Catalana
................................. 10
L’escalada
judicial..................................................................................
10
5.2 El camí nacional
.........................................................................................
11
La
derogació de l’article 155: el retorn a la normalitat democràtica ...... 11
La
implementació de la República catalana ..........................................
12
5.3 El camí
internacional ................ .................................................................
13
1
Introducció
Han estat més de set anys. Hem
arribat fins a la proclamació de la República catalana després d’un referèndum
d’autodeterminació celebrat en les pitjors condicions: l’Estat espanyol va
preferir posar la seva imatge en perill abans que permetre l’exercici de sobirania
del poble català.
Hi ha presos polítics i part del
Govern legítim a la presó o a l’exili. Ens hem vist obligats a passar per unes
eleccions il·legítimes per defensar la posició guanyada, recuperar les
institucions i sobretot per impedir que es pugui formar un govern alternatiu.
Amb
tot això hem pogut constatar:
• fins a quin punt de violència està
disposat a arribar l’Estat espanyol i que aquesta és també una línia vermella
per a la Unió Europea, sobre la qual s’hauria de manifestar.
• que els partits i les institucions
nacionals mantenen les limitacions i debilitats que el marc autonòmic al qual
pertanyen els imposa. No obstant això, hauran de ser l’instrument en l’acció
política al Parlament i al Congrés per prendre les iniciatives legislatives i
resolutives que serveixin per desemmascarar l’Estat espanyol, i alhora
implementar la Llei de transitorietat jurídica.
•
que tot i que el marc geogràfic, polític, econòmic, cultural i històric de
Catalunya és Europa, avui la UE ja no és l’únic marc de referència. Fins ara
s’ha expressat en el tema de Catalunya en qualitat de l’Europa dels estats, cal
que ara s’expressi l’Europa dels ciutadans, recuperant com a eix principal la
defensa dels drets humans.
Per
tot això, la punta de llança del procés ha de recaure en la societat civil
organitzada.
2
Els valors de la causa independentista
Els drets nacionals de Catalunya són
una reivindicació històrica d’una comunitat humana amb una identitat, cultura i
llengua mil·lenàries pròpies, que ha mantingut
durant el temps la seva voluntat de ser respectada i considerada com a
subjecte polític per gestionar el seu esdevenir.
L’Estat espanyol no ens deixa un alt
L’Estat espanyol no ens deixa un altre camí que el de forçar l’exercici de la
plena sobirania perquè el moment històric que vivim ens demana poder construir
amb llibertat el nostre futur per garantir una millor qualitat de vida de la
ciutadania.
Catalunya necessita disposar dels
instruments que li permetin fer front als reptes socials, econòmics, ecològics
i de gestió democràtica per millorar la qualitat de vida de les persones i
aportar al conjunt de la comunitat europea i al món l’experiència de la nostra
convicció democràtica i la singularitat del nostre procés.
La República catalana és una
esperança de progrés per a tothom, que garantirà elsdrets i donarà oportunitats
a tots els ciutadans, per diversos que siguin els seus orígens, llengües i
sentiments de pertinença, en base a la unitat civil del poble català com un sol
poble.
La independència política de
Catalunya és una necessitat que es veu incrementada per
l’exigència de gestionar des dels valors emergents en les noves formes de
gestió pública pel bé comú:
• Una
nova organització institucional i representativa exemplar, més
propera
a la gent, que augmenti la qualitat democràtica de la
societat i cedeixi
espai
a les sobiranies en els diferents àmbits de gestió, que acosti la presa de decisions
als ciutadans i rendibilitzi l’apoderament de la gent en la gestió pública.
• El
coneixement precís de les noves i complexes problemàtiques socials.
Els
canvis en el model de vida de les persones exigeixen noves formes de gestió que
demanen més poder polític de proximitat.
• L’eficiència
en la gestió dels recursos propis. El millor coneixement de les
fortaleses
i les debilitats del país, tant els econòmics, els humans com els naturals,
permetrà models d’administració moderns, amb el protagonisme de les persones i
donarà sortida útil a l’apoderament de la gent.
• Un
increment de la identificació dels ciutadans amb la seva comunitat
afavorirà
el compromís de les persones al respecte a la diferència, a la inclusió social
i a construir comunitat pel bé comú.
• L’obtenció
de la plena sobirania en tots els àmbits. Estar supeditats a altres
sobiranies foranes ens fa esclaus de
poders que no controlem i, per tant, condicionats i frenats per aquests poders
que no ens permeten gestionar eficaçment el bé comú.
3
Antecedents
El Full de Ruta del 2017 iniciava
els antecedents a partir de les eleccions plebiscitàries celebrades el 27 de
setembre de 2015. Plantejava com s’havia arribat a la consideració que calia
posar al centre del debat polític un referèndum d’autodeterminació vinculant i
es visualitzava un inici incipient de l’activitat judicial contra el procés.
El Parlament de Catalunya, després
d’unes llargues sessions parlamentàries i la providència del Tribunal
Constitucional suspenent-ne el canvi de reglamentació (que posteriorment ha
sentenciat que complia perfectament les normes constitucionals), va aprovar la
Llei del referèndum i la de transitorietat jurídica. Això i la convocatoria del
referèndum de l’1 d’octubre va comportar un enduriment en les accions
judicials, una intervenció absoluta dels comptes de la Generalitat per part el
Govern de l’Estat, i un ús brutal de les forces policials estatals per frenar
la celebració del mateix referèndum, en què centenars de col·legis electorals
van ser violentament escombrats i part dels votants van ser agredits sense cap
mena de mesura. Posteriorment van camuflar o justificar les accions violentes
policials amb discursos antidemocràtics. Hi ha un trencament important en
l'acció de l'Estat espanyol cap a la violència declarada, el silenci polític i
tàctiques compartides per PSOE, CS i PP al Congrés i al Senat per arraconar amb
tècniques de codi penal predemocràtic un moviment polític, pacífic i civilitzat.
Des de l’1 d’octubre, tant l’acció
judicial com la policial s’han intensificat. Des
de l’aparell judicial i policial de l’Estat han començat a esbossar la justificació
a tota aquesta acció considerant la mobilització de la ciutadania com a acció
violenta, quantotes aquestes mobilitzacions sempre han estat un exemple de
pacifisme, civisme i d’admiració. S'inventen fets violents quan no se'n
produeixen o simplement els provoquen les forces policials o els ultres quan
comproven que tenen via lliure per exercir violència i pur terrorisme d’estat.
La culminació de tota aquesta intensificació es va produir en una primera fase
el 16 d’octubre de 2017, amb l’empresonament preventiu de Jordi Sànchez i Jordi
Cuixart, ambdós presidents de les entitats sobiranistes més importants de
Catalunya.
Posteriorment, en una segona etapa,
el 2 de novembre de 2017 hi va haver l’empresonament d’una part del Govern, fet
que provocava que a l’altra no li quedés altre remei que romandre a l’exili a
Bèlgica (tot plegat és el resultatt d’una falsa acusació de sedició i
rebel·lió, quan la Llei del referèndum i la de transitorietat jurídica especifiquen,
clarifiquen i posen en coneixement de tot el món que s’està legislant «el dret
inalienable i imprescriptible del poble de Catalunya a la seva
autodeterminació»).
L’Estat espanyol ha vulnerat
impunement els drets humans i els drets dels pobles i, per tant, ha perdut tota
legitimitat a Catalunya.
Amb tots els fets ocorreguts durant
aquest 2017, les eleccions il·legítimes del 21 de desembre esdevingudes un nou
plebiscit unilateral organitzat pel mateix Estat espanyol, (amb la clara
intenció de fer-se seu el Parlament i el Govern, fent una campanya bruta amb
tota mena de suports a les propostes unionistes i tota mena d'entrebancs per a
les forces independentistes) han ratificat la decisió ciutadana del 27 de
setembre del 2015 i la República proclamada el 27 d’octubre del 2017.
Amb
gairebé un 80% de participació, amb majoria de vots i escons per a les forces independentistes,
l’independentisme és avui més fort que mai. Ho és tant des de la pròpia presa
de consciència d’una àmplia majoria social, com des de la fortalesa organitzativa
de la societat civil (d’especial rellevància l’ANC) i conseqüentment, des de la
seva representativitat política i institucional.
4
Objectius estratègics
Els objectius estratègics que ens hem
de marcar a partir d’ara segueixen sent molt similars als del Full de Ruta
anterior, tot i que se n’afegeixen alguns de nous.
Relatius a l’Assemblea
• Preservar
el caràcter no violent i pacífic del procés i de les mobilitzacions,
denunciar
qualsevol provocació que intenti generar violència i col·laborar amb
altres
entitats especialitzades en la formació popular d’accions no violentes de
protesta, intervenció i d’oposició pacífica.
•
Mantenir i reforçar la independència de l’ANC respecte dels partits polítics
com
a garantia d’una transversalitat clau en el compromís i la mobilització de la
societat. Però l’ANC no és ni pot ser neutral pel que fa a l’objectiu de la República
catalana ni pel que fa als grans valors transversals de democràcia real,
justícia, solidaritat i defensa dels drets individuals i col·lectius dels seus ciutadans.
•
Definir l’estratègia i la planificació d’accions per respondre a la
repressió de
l’Estat
espanyol (hem après que la seva repressió no té límits
i és a tots els nivells) i, de forma proactiva, construir la República
proclamada a partir de
l’apoderament de la gent (la
construcció de la República no és delegable).
Relatius al moviment per la
independència de Catalunya
•
Mantenir la unitat d’acció de les formacions polítiques i de les
entitats independentistes, del conjunt de la base social de l’independentisme,
com a garantia de la consolidació de la República.
•
Contribuir a una coordinació del moviment per la República en una forma que
resulti eficaç per fer front als reptes que presentarà la seva implementació. •
Mantenir i intensificar la mobilització de la societat catalana de
manera no violenta per aconseguir l’alliberament dels presos polítics, el
retorn dels exiliats, defensar la República catalana i el seu
reconeixement efectiu i legítim.
• Augmentar la base social per la
República per ampliar i enfortir la majoria existent. Per fer-ho caldrà
treballar conjuntament amb diferents sectors, plataformes i moviments que
incideixin en els aspectes socials i polítics regeneradors de la nostra
societat.
Relatius a la implementació de la República
catalana
•
Instar el Govern de la Generalitat i el Parlament a construir la República proclamada
com un marc real de garantia de drets civils i socials, enfront de la involució
democràtica i repressiva que està duent a terme l’Estat espanyol. Un poder efectiu
i no dependent de l’Estat espanyol en els àmbits següents:
o Finançament i control de la hisenda catalana.
o
Poder judicial i fiscalia imparcials i al servei de la societat catalana. o
Força pública suficient per garantir la seguretat dels catalans en les circumstàncies
ordinàries i també en les situacions de conflicte.
•
Instar el Govern de la Generalitat a desenvolupar la Llei de la comunitat catalana
a l’exterior, estenent els drets dels catalans residents fora del país, per tal
de disposar del cens dels catalans a l’estranger que ha de facilitar la seva
participació electoral.
•
Potenciar i treballar el debat sobre el futur que volem per al nostre país, amb
la participació d’entitats i organitzacions socials per tal que s’acompleixin
totes les premisses per a la consolidació de la República catalana, la convocatòria
d’eleccions constituents, la confecció participativa de la Constitució Catalana
i el referèndum per ratificar-la.
•
Aprofundir la col·laboració amb el món local sobiranista per aconseguir
el compromís dels ajuntaments, consells comarcals i diputacions en la construcció
de la República des dels seus àmbits d'actuació.
•
Reforçar la coordinació amb els moviments sobiranistes del conjunt dels Països
Catalans, en el si de la Confederació d'Entitats Sobiranistes dels Països
Catalans,
així com amb els moviments sobiranistes i d'aprofundiment democràtic d'altres
nacions de l'Estat espanyol i d'Europa que comparteixen l'aspiració d'una
Europa dels pobles i de les nacions lliures.
• Treballar per aconseguir el màxim suport
internacional per tal que es reconegui el dret a l’autodeterminació exercit
pel poble català l’1 d’octubre i la República catalana proclamada el 27
d’octubre.
5
Línies d’actuació estratègica
La
situació i els moments excepcionals que vivim fan que haguem de reconsiderar l’estratègia
per aconseguir el nostre objectiu. Reconsiderar però, no vol dir que haguem de
decidir una sola estratègia. La millor manera d’aconseguir el nostre objectiu
és diversificar les estratègies. Per això, les línies d’actuació estratègica
cal analitzar-les des de tres vessants diferents o camins: el camí social, el
nacional, i l’internacional.
5.1
El camí social
Les formes d’organització i de
funcionament de la societat civil han d’adaptar-se a la nova situació sortint
de les eleccions del 21D i de les lliçons que se’n poden extreure.
Cal implementar les estratègies que
col·loquin la societat civil organitzada, ferma, decidida i conseqüent, com a
creadora d’estructures d’estat socials.
La mobilització ciutadana
Tots els fulls de ruta anteriors
tenien en compte la mobilització ciutadana com una de les línies d’actuació
estratègica bàsica de l’ANC. En el darrer es parlava concretament de
“mobilització ciutadana pacífica i democràtica, multitudinària, transversal, proporcionada
però contundent”.
Aquesta
mobilització segueix sent l’ànima de totes les actuacions que ha de dur a terme
l’Assemblea. Segueix també vigent el compromís, com ha estat fins ara, de
preparar, organitzar, convocar i coordinar mobilitzacions de caire pacífic, no
violent, respectuós i democràtic, col·laboran col·laborant sempre que calgui amb altres entitats i
organitzacions, que serveixin per defensar qualsevol dels objectius
aconseguits, o bé, per reclamar-ne de nous, sempre en pro de la República
catalana.
L’apoderament
i el lideratge de la ciutadania
Ha arribat el moment que la ciutadania agafi
el pes de la construcció d’un nou estat. Hem tingut mostres que la ciutadania
ben organitzada és capaç de decidir el seu
funcionament en certs aspectes. Cal que com a societat ens plantegem
d’una vegada per totes com ho fem perquè les nostres institucions no siguin les
que ens condueixin sinó que siguem nosaltres, els ciutadans, els que ens
plantegem com podem aconseguir que la nostra societat funcioni millor.
Des
de l’inici, s’ha anat demostrant en diverses ocasions que els partits polítics,
per la seva pròpia naturalesa i pel
context autonòmic que en marca el seu funcionament, acaben traslladant les
seves febleses i dinàmiques a les institucions. Això provoca inconsistències i
tensions en l’acció conjunta de la causa independentista.
L’actual sistema de partits és útil
sempre que els projectes sorgeixin dels propis partits, siguin liderats per
ells i s’emmarquin en la seva estructura jerarquitzada, però no sempre dóna
sortida a canvis socials sorgits de la ciutadania que hagin de ser afrontats de
forma transversal. Hem avançat molt en apoderament ciutadà, però caldria encara
fer un salt endavant i canviar la relació entre els diferents actors polítics (també́
els republicans) i reforçar l’acció́ política unitària nacional liderada per la
ciutadania.
L’ANC,
conjuntament amb la resta de la ciutadania, treballarà per reforçar aquesta acció
política unitària (oberta a totes les forces independentistes) que permeti
acordar els passos a seguir en aquesta nova etapa des de la ciutadania
mitjançant processos participatius o de consulta. A més, d’aquesta manera serà
molt més factible poder engegar i promoure un veritable procés participatiu
constituent, on totes les forces independentistes hi tinguin cabuda, de manera
individual i col·lectiva, i ens puguem centrar a definir la Catalunya del futur
que volem. L’aparició de diversos grups organitzats a partir de l’1 d’octubre
suposa una oportunitat i un repte, com és treballar amb aquests nous espais de
participació ciutadana als quals hem d’implicar en els debats territorials i
sectorials. Això ha de ser el tret de sortida del Procés Constituent en la fase
participativa ciutadana que ha d’indicar als partits polítics quin és el model
de país que volem construir entre tots i quina ha de ser l’acció de govern i de
debat parlamentari necessari per implementarlo.
La majoria social
Tot
i disposar d’un suport majoritari, tal com van mostrar les urnes el darrer 21 de
desembre de 2017, hem de seguir ampliant la nostra majoria social. Cal implicar
tota la societat, no només els independentistes, a la construcció d’aquesta
República que ha estat proclamada. En aquest marc, cal seguir l’activació del
procés constituent. Aquest procés, va quedar seriosament frenat per tota la
preparació del referèndum, la seva execució i tots els fets que han ocorregut
amb posterioritat. És imperatiu que es reprengui aquest procés constituent i
que tota la societat catalana en conjunt pugui participar en la concepció de la
nova República.
L’enfortiment de l’Assemblea
Nacional Catalana
En aquests moments en què estem
plantejant una revisió i reestructuració del procés de construcció de la
República catalana, cal que l’ANC posi negre sobre blanc les pròpies mancances
i elements de millora. Cal que la ciutadania pugui emmirallar-se en una entitat
forta i dinàmica i que pugui donar sortida, en cada moment, al progrés del
procés d’emancipació nacional.
L’estructura actual de l’ANC fa que
sigui una entitat gran, però també complexa a l’hora de prendre decisions i a
vegades lenta i poc dinàmica, fets que en ocasions motiven que l’Assemblea
reaccioni tard.
Cal
que el nou Secretariat Nacional sortint de les properes eleccions faci un procés
d’anàlisi i incorpori les millores necessàries per fer de l’ANC una entitat més
eficient i àgil que pugui funcionar de manera òptima en els temps tan convulsos
que vivim. Una ANC que no es pugui veure afectada per interessos personals o
polítics. Aquest procés, però, ha de comptar necessàriament amb les aportacions
del conjunt de les assemblees territorials, sectorials i exteriors, on les
consultes telemàtiques siguin un instrument habitual en el nostre funcionament.
L’escalada judicial
L’escalada
judicial per part de l’Estat espanyol contra el procés independentista s’ha de
respondre amb una escalada judicial provinent de la societat civil, més enllà
de fer protestes al carrer. És per això que l’ANC ha d’iniciar contactes amb
altres entitats i actors per tal de dur a terme denúncies a tribunals nacionals
i internacionals per a cadascuna de les ingerències o atacs rebuts per l’Estat
i acompanyar-les de campanyes mediàtiques que les difonguin. Cal denunciar
internacionalment la justicia espanyola, que atiada pel PP, crea “casos” i
“causes generals” per multar i tancar a la presó indiscriminadament els
independentistes, en un atac que ho és a tots els demòcrates. També cal
perseguir judicialment les idees suprematistes i feixistes que atempten contra
els drets humans de les persones o dels pobles. Cal alimentar aquesta
estratègia per plantar cara d’una vegada a aquesta via en la que l’Estat centra
la major part de les seves accions.
5.2
El camí nacional
La derogació de l’article 155: el
retorn a la normalitat democràtica
Un cop vist el resultat de les
eleccions del 21 de desembre de 2017 queda palès que una majoria de la societat
catalana vol seguir el camí per assolir la sobirania. La majoria
independentista ha demostrat estar ben consolidada i la majoria silenciosa unionista
s’ha demostrat inexistent. La suma de les forces partidàries que Catalunya decideixi
el seu futur mitjançant un referèndum vinculant i pactat ha obtingut una victòria
incontestable.
Davant d’aquest escenari, l’ANC
exigeix la restitució del Govern legítim i les seves estructures, la derogació de l’article 155 i
de tots els seus efectes, i l’alliberament de tots els presos polítics, el
lliure retorn dels exiliats, i el tancament de totes les causes judicials
obertes arran del procés. Per tant, farem les mobilitzacions que calgui
fins que això es produeixi.
És possible que l’Estat espanyol
estigui temptat a excedir-se novament i vulnerar tant les seves pròpies lleis
com l’Estatut, a aplicar de forma fraudulenta l’article 155 de la Constitució
espanyola (intervenint els comptes catalans, dissolent el govern i el parlament
i convocant eleccions il·legítimes) i ens porti a haver de reiterar la nostra majoria
sobiranista i republicana. Haurem de plantar-hi cara en tot moment, la ciutadania
s’ha de mobilitzar pacíficament però de forma decidida i contundent perquè el
155 no es pugui tornar a aplicar ni políticament, ni socialment, ni
operativament.
Tot
i així, si fos el cas, l’ANC treballarà en les línies següents:
•
Defensar a ultrança els valors democràtics i denunciar amb tots els mitjans legítims
a l’abast les vulneracions en els processos electorals.
•
Dotar-se d’un discurs i d’una estratègia comunicativa més eficaç per arribar
als sectors de població que han resultat més allunyats dels nostres missatges, sistemàticament
silenciats o manipulats per la potencia mediàtica de l’unionisme.
•
Portar a terme un treball regular de desemmascarar les mentides sistemàtiques
dels partits unionistes i del Govern espanyol i les afirmacions notòriament
contradictòries amb els fets reals. • Fer costat a totes les forces polítiques
favorables a la República catalana.
Per
això caldrà la mobilització pacífica en col·laboració amb equips o entitats
de treball jurídic per lluitar per:
•
recuperar les institucions catalanes per contrarestar els danys causats per l’aplicació
de l’article 155.
•
l’alliberament de presos i el reconeixement de la il·legalitat dels empresonaments,
exigint una justícia justa, despolititzada i imparcial.
•
internacionalitzar la anormalitat democràtica que suposa que el vot d’uns ciutadans
europeus no es pugui materialitzar en un govern legítim per impediments
polítics absolutament il·legals que atempten contra la normalitat judicial i
els drets fonamentals més bàsics.
•
establir unes bases sòlides per impedir l’acció il·legal de l’Estat i que no
destrueixi les bases d’autogovern de Catalunya.
• consolidar les bases socials de la
República amb una acció de govern que faci visibles les millores que comporta
respecte a la monarquia espanyola per als sectors socials més desfavorits.
La
implementació de la República catalana
El resultat de les eleccions del 21
de desembre de 2017 ratifiquen el camí iniciat pel Parlament i el Govern de la
Generalitat des del 27 de setembre de 2015. Per això,instem el Govern de la
Generalitat que prengui mesures per construir la República,creï i executi les
normes i decrets que suposin avançar cap a la seva implementació i l’inici del
procés constituent. Només així podrem actuar com un estat i en conseqüència
obtenir el reconeixement internacional que ens ha de permetre la negociació
d’Estat a Estat amb Espanya, aconseguir la llibertat dels presos polítics iel
retorn dels nostres polítics a l’exili, així com acordar els terminis de la
separació amb l’Estat espanyol.
L’ANC
estarà amatent i exigirà permanentment a les forces polítiques i socials que
cal anar implementant la República pas a pas, però sense pausa. Treballarem,
doncs,per mantenir-nos units i actius a tot el territori.
5.3 El camí internacional
Haver participat a les eleccions del
21 de desembre de 2017 i haver-les guanyat tan rotundament fa que no pugui
seguir vigent la inhibició de la Unió Europea (que ho relega a un problema
intern de l’Estat espanyol) de totes les demandes de la societat catalana, entre
elles, el reconeixement internacional de la nova República. La protecció entre
els estats socis de la UE ha de tenir com a límit la vulneració dels drets fonamentals
als propis ciutadans per part dels mateixos estats socis.
Per tant, l’ANC ha d’iniciar una
campanya amb el focus posat sobre les institucions europees, els governs dels
estats membres i la seva opinió pública, i el conjunt de la comunitat
internacional i les seves institucions per posar en evidència l’Estat espanyol,
el seu totalitarisme i les seves greus mancances democràtiques i fer-lo entrar
en contradicció permanent a ulls internacionals i en els paràmetres econòmics
globals.
Fins ara, Europa només ha reaccionat
sobre la base dels seus contactes polítics estratègics i només ha considerat
fer costat als seus socis directes, els estats membres actuals. No oblidem
tampoc el paper que tenen els diferents grups parlamentaris europeus i el seu
equilibri a la cambra europea. L’ANC ha de potenciar el següent conjunt
d’accions específiques per provocar la reacció de les institucions internacionals:
•
Establir vincles amb els pobles i les organitzacions socials de la UE amb la finalitat
de d’identificar suports i ser propositius en l’oferta del paper que pot jugar
Catalunya com a aliada.
•
Seguir amb la línia de treball de difondre als mitjans de comunicació internacional
la situació i les aspiracions de Catalunya.
•
Constituir una xarxa de forces polítiques i socials d’Europa favorable a
l’Europa de les nacions i els pobles.
•
Posar èmfasi en el paper de les assemblees exteriors com a veu organitzada a
l’exterior de la voluntat del poble de Catalunya i les seves aspiracions democràtiques.
És previsible que tinguem un nou
escenari de confrontació política, tot i haver ratificat la República en les
eleccions del 21 de desembre de 2017, en el que serà necessari que preparem
accions específiques sobre diferents àmbits estratègics per cercar el ressò
polític i econòmic en l’àmbit europeu i internacional.
No es podria entendre que la
comunitat internacional permeti un altre cop d’estat com el que ja hem patit,
per tant s’ha de potenciar la incidència a Europa i el món amb tota mena
d’accions que ens permetin estendre i consolidar el reconeixement de la República
catalana.
Comentarios
Publicar un comentario